Intro
REIN-ART ontwerpt visuele creaties
die uw (markt)territorium markeren, verruimen en verdedigen.

Wat doet REIN-ART voor uw "territorium"?

Grafische ontwerpen voor allerlei media en toepassingen:

  • huisstijl: ontwerpen van logo's, briefpapier, naamkaartjes, briefomslagen, stickers en labels, gadgets, belettering voor etalages, gevelborden en wagenpark, verpakkingen... alsook het bedenken van merk-, product- en bedrijfsnamen en bijhorende slogans;
  • illustraties in verschillende stijlen en technieken en voor uiteenlopende toepassingen: covers van boeken, bij verhalen, informatieve, wervende en commerciële teksten, op uitnodigingen, posters, leaflets, folders, brochures, websites, newsletters (nieuwsbrieven), etalages en P.O.S.-materiaal, voor postzegels, gelegenheidsdrukwerken (huwelijksaankondigingen, geboortekaartjes, verjaardagen...), ex-libris (een origineel geschenk!), kalenders, ... Kaarten bij routebeschrijvingen, pictogrammen, cartoons, infografieken...;
  • ontwerpen van websites, e-mailings en banners (zowel voor commerciële als non-profit projecten);
  • typografie, lay-out en drukwerkvoorbereiding van alle soorten drukwerken: folders, flyers, brochures, boeken (en -covers), advertenties, menukaarten, affiches en posters, kalenders, jaarrapporten, CD-, DVD- en videowikkels en -inlays, briefpapier, businesscards, postkaarten, ... zowel op grote als kleine oplagen, zowel voor offset-, rotatie-, zeef-, tampon- als digitaal drukken;
  • GUI (graphic user interface) design voor informaticatoepassingen (softwareprogramma’s, CDroms, DVD's, online presentaties);
  • creative-direction (concept, artwork, copywriting) voor alle soorten media: folders, websites, advertenties, promotiemateriaal, direct-mail, affichage, speciale relatie- en promotiegeschenken op maat, themabepaling voor events en promotie-acties, sensibiliseringscampagnes...

Bekijk de portfolio's om een idee te krijgen van de uitgebreide, creatieve en professionele mogelijkheden die REIN-ART biedt.

Copywriting:

  • schrijven en bewerken van commerciële, informatieve, wervende, verhalende, poëtische, politieke, PR-en persteksten, handleidingen, advertenties e.a. afgestemd op een bepaalde doelgroep en toepasbaar in drukwerken, lezingen, speeches, op websites...;
  • bedenken van slogans, taglines, merknamen, bedrijfsnamen, productnamen...

Onze specialist ter zake is Annemie Dewaele. Binnenkort vindt u hier referenties en voorbeelden van haar werk.

REIN-ART voorziet ook in de productiebegeleiding van uw:

  • drukwerken: zowel ons kantoor als de drukkerij waar wij mee samenwerken worden voorzien van 100% groene stroom (gecertificeerd)

    de drukkerij is bovendien fsc gecertificeerd en er wordt gedrukt met vegetale inkten
  • website, webstrijden, programming/scripting, e-commerce, crm
  • mediacampagnes, mediaplanning, -buying en opvolging
  • (direct) mail campagnes, (special) handlings, postklaar maken, mailings, PB-(port betaald) zendingen
  • (tevredenheids-) enquetes, prijsbepaling voor product(en) en diensten, consultancy in marktonderzoek en -beleid
  • fotoshoots, beeldbankselectie, modelling
  • filmproducties
  • vertalingen
  • special gifts, promo’s, direct mails en exclusieve relatiegeschenken op maat
  • catering, eventmanagement, special acts, thematische inkleding

Voor producties die gespecialiseerde krachten vereisen en die niet "in-house" gebeuren schakelen wij onze partners in. De coördinatie kan uitbesteed worden aan REIN-ART of in overleg toevertrouwd worden aan uw communicatie- of marketingcoördinator.

De merkstenen van uw territorium in goede handen!

REIN-ART heeft ruim 15 jaar ervaring:

  • met begrijpen van en inleven in uw communicatiedoelstellingen, -strategie en doelgroep
  • op het gebied van de grafische, artistieke en creatieve vertaling van die doelstellingen tot effectieve visuele boodschappen
  • met de verschillende media via dewelke gecommuniceerd wordt (print, web, mail, P.O.S.)

REIN-ART betekent de flexibele en creatieve rechterhand voor de ondernemer, communicatie- of marketingverantwoordelijke binnen de organisatie van de klant. REIN-ART denkt mee, waar nodig, verder dan de korte-termijnverwachtigen.

De opdrachtgever krijgt verschillende garanties op de uitvoering van de opdracht, zowel technisch als creatief. "Creatieve garantie" wil zeggen dat wij doorwerken aan de opdracht tot de volledige voldoening van de klant (binnen de vooropgestelde briefing).

Onze concepten en projecten zijn legaal onderbouwd: wij bieden advies bij merkregistratie, auteursrecht, privacywetgeving, reclamewetgeving...

REIN-ART werkt kritisch en resultaatgericht: wij bestuderen marketing-, communicatie-, creatie- en productietechnieken zodat de creaties niet enkel grafisch hoogstaand zijn maar ook beantwoorden aan het communicatie- of marketingdoel.

REIN-ART geniet ondertussen zelf een ruim territorium met belangrijke referenties uit verschillende sectoren: B2B, B2C, overheid, non-profit, nationaal en internationaal. U vindt de voorbeelden en referenties in de verschillende portfolio's op deze website.

Uw "return on investment" (ROI) ligt hoog door:

  • onze lage overheadkost en gematigde uurprijs (voor het professionele werk dat geleverd wordt!);
  • de effectiviteit van de creaties;
  • de permanente prospectie naar nieuwe, voordelige en kwalitatieve productieoplossingen (bijvoorbeeld nieuwe druktechnieken, webtechnologie...) waardoor de creaties op de meest gunstige wijze hun doel bereiken;
  • de rechtstreekse resultaten die u met uw acties bereikt;
  • onze up-to-date, moderne en betrouwbare infrastructuur.

Grootschaligheid is geen doel voor REIN-ART: wij zijn ook inzetbaar in deelprojecten of kleinere projecten die minder welkom zijn bij het grote en middelgrote reclamebureau.

REIN-ART is flexibel en transparant in de samenwerkingsverbanden met partners, zoals uw vaste leveranciers (bijvoorbeeld uw vaste drukkerij of ISP) en eventuele onderaannemers.

U krijgt direct contact met de ontwerper en copywriter: geen omwegen via vertegenwoordigers of account executives.

REIN-ART heeft een sterke affiniteit met de non-profit sectoren (cultuur, sociale projecten, milieuzorg, overheid...). Bovendien wordt ethiek (commercieel, mens, milieu, duurzaamheid) hoog in het vaandel gedragen: wij werken zo veel mogelijk met milieuvriendelijke productiemethoden (vegetale drukinkten, chloorvrije en/of gerecycleerde papiersoorten...) en vermijden onderaannemingen waar oneerlijke lage lonen betaald worden. De stroom die wij verbruiken is gecertifieerd voor 100% opgewekt uit duurzame, onuitputtelijke energiebronnen zoals wind- en kleinschalige waterkracht en is vrij van CO2-uitstoot en kernafval.

Hoe bestellen?

Heel eenvoudig. Bereid een korte beschrijving van uw project voor en bezorg deze aan Arne Reynaert (telefoonnummer 32 (0)16 25 11 06). U mag ons ook een briefing per e-mail bezorgen (Info@rein-art.com).

We zullen uw aanvraag bespreken en een sluitende offerte bezorgen. Er wordt u ook een timing voor de uitvoering van de opdracht voorgesteld. Na uw goedkeuring van de offerte gaan wij aan de slag.

U kan REIN-ART (Arne Reynaert) ook inzetten als freelance senior graphic design consultant op basis van een overeen te komen uurprijs.

Waaraan kan u denken bij het voorbereiden van een briefing?

Checklist bij de briefing voor een logo en/of huisstijlontwikkeling

Checklist marketing

Andere checklists voor de briefing van

  • een folder
  • een website
  • het deponeren van een merk of logo

alsook enkele voorbeelden van plooiwijzen voor folders, brochures, nieuwsbrieven, krantjes... kunt u (gratis) aanvragen (Info@rein-art.com).

Visie over typografie

Grafisch ontwerp en typografie moeten een evenwichtige synergie zijn tussen

  • conceptueel doordacht construeren
  • abstract visueel componeren (zoals de opbouw van een sterk schilderij)
  • het communiceren van en overtuigen met de boodschap (na analyse en vastleggen van de noden, boodschap en doelgroep)
  • visuele poëzie en verleiding
  • het leggen van klemtonen en fluistertonen
  • het kunnen verrassen en verbazen of juist het onomwonden zuiver functioneel zijn
  • voldoen aan de technische kwaliteitsnormen (reproduceerbaarheid, flexibiliteit in gebruik...)

Het ontwerp moet alleszins beantwoorden aan het gestelde doel: aan overstijgend creëren gaat dus steeds grondig luisteren naar de doelstellingen vooraf.

Visie voor een goed logo- of huisstijlontwerp

Een logo moet

  • de stijl ademenen van de organisatie of het product waar het voor staat
  • goed onthouden worden door de doelgroep
  • de doelgroep aanspreken
  • bij voorkeur kunnen vergezeld worden van een omschrijvende en overtuigende tagline (slogan die bij het logo hoort)
  • waar nodig opvallend en onderscheidend zijn (op enkele uitzonderingen na zoals bench marking)
  • flexibel zijn voor uitbreiding, voor gebruik in combinatie met andere elementen, voor toepassing in een huisstijl, duidelijk blijven bij slechte reproductie buiten de wil van de merknaamhouder om, goed verkleinbaar zijn, een zwart-witversie hebben, eventueel animeerbaar zijn voor webtoepassing enz.

Over REIN-ART

Arne Reynaert, °1966, studeerde grafische- en reclamevormgeving aan het Hoger Instituut voor Beeldende Kunsten Sint Lukas Brussel (grote onderscheiding).
Daarnaast volgde hij ook schilderkunst aan de Stedelijke Academie voor Beeldende Kunsten van Leuven en hij behaalde in 2006 een bijkomend diploma pedagogische bekwaamheid.

Hij werkt als zelfstandig grafisch ontwerper en kunstenaar te Leuven (sinds 1989). Eind 1993 richtte hij REIN-ART bvba op.

REIN-ART geeft ook praktijkstages aan studenten uit verschillende scholen.

Op verzoek worden bijscholingen in creativiteitstechnieken aan onderwijzend personeel of studenten gegeven. Een programma kan op maat samengesteld worden. De technieken kunnen afgestemd worden op toepassing in lessen plastische opvoeding, grafische vormgeving, kunstvakken en -disciplines. Ook workshops voor beeldend werken met kinderen en jongeren kunnen aangevraagd worden. Meer informatie kunt u verkrijgen bij Arne Reynaert. Foto's van enkele projecten kan u hier bekijken.






















©REIN-ART

Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)

Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)
Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)
Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)
Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)
Leuven Graphic Design - Grafisch ontwerp - Grafisch ontwerper - Webdesign (België Belgium)
Arne Reynaert Arne rein-art reinart kunstenaar schilderkunst schilderij hedendagse kunst